donderdag 16 januari 2014

Merge to HDR

Merge to HDR




OPSLAAN als 32-BIT ?

Select "32" Bit


Possible clipping Shadows/Highlights

( monitor = LDR   Limited Dynamic Range )



Check Tonal Range   Adjust Slider Histogram -------- No Clipping either way = OK



SAVE AS  EXR  or RADIANCE HDR ( te gebruiken in een andere HDR toepassing)



TONEMAPPING CORRECTION IN PS

Select 8 or 16 Bit  ( 16 BIT = more info/data = better for post-processing after HDR)

Keuze menu

EXPOSURE AND GAMMA

"Controleerbaar" dmv Exposure en Gamma sliders.
Aanpassing helderheid en contrast.
Foto's hebben vaak een kleurzweem.
Tonale bereik is kleiner dan Local Adaption

Tip: Probeer een acceptabel tonaal bereik te bekomen, sla foto op als 16-BITs TIFF en pas het contrast aan (Curves) in Post.

EQUALIZE HISTOGRAM

Geautomatiseerd proces.
Comprimeren gehele Dynamische Bereik.
Beter resultaat dan Highlight Compression.
Mogelijk clippen in highlights en schaduwen (?)

HIGHLIGHT COMPRESSION

Meest eenvoudige Algoritme
Comprimeren van de details in de Highlights van de oorspronkelijk 32-Bits afbeelding, zodat deze in het helderheidsbereik valt van een 16-bits of 8-bits bestand vallen.
Resultaat is meestal (te) donker

LOCAL ADAPTION

Lokaal contrst/verscherping wordt toegepast in verschillende gebieden.
Elk gebied krijgt een redelijk groot tonaal bereik ( Lucht, schaduwgebied, Highlights )
Meer beheer en flexibiliteit ( 3 secties - 9 sliders)
Presets

3 secties

EDGE GLOW

TONE AND DETAIL
Gamma = contrast
Exposure = Helderheid
Detail = Scherpte/Structuur
Shadow = Details Schaduwen
Highlight = Details Schaduwen


COLOR

Saturation  Versterken/verzwakken kleuren
Vibrance Verzadiging subtielere kleuren


CURVE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten